שלום, אורח
קטגוריות
איזה מ× הל לא מצא עצמו בסיטואציה שעליו למתוח ביקורת על עובד? כיוון שאיש אי× ו אוהב לקבל ביקורת ומדובר בע× יין רגיש על פי רוב, מ× הלים רבים חשים אי × וחות, מבוכה, חשש, ואף עצב× ות כשהם צריכים למתוח ביקורת על א× שי הצוות שלהם. אכ אל דאגה, סרט ההדרכה "שיפור ביצועים: ביקורת" מציג 7 כללים שיעשו לכם את החיים הרבה יותר קלים ואת תהליכ העברת הביקורת לבו× ה ויעיל.
רוב× ו לא אוהבים להיות בצד שמקבל ביקורת, במיוחד לא פ× ים אל פ× ים והסיבה שאי× × ו אוהבים זאת היא שכמעט כל מה שקשור בביקורת הוא ע× יין רגיש. זה משפיע על האגו, על היחסים, על הדימוי העצמי, על התדמית של× ו בעי× י אחרים. זה יושב במרכזו של שדה מוקשים רגשי ע× ק, זרוע בתחושות של אי התאמה, עוול, כעס, השפלה, טי× ה וכו'. זאת גם הסיבה שרוב× ו היי× ו מעדיפים להימ× ע, עד כמה שאפשר, מהעברת ביקורת. ואם א× ח× ו כבר כן מגיעים לסיטואציה בא עלי× ו למתוח ביקורת, בדרכ כלל א× ו כל ככ חוששים לעשות את זה לא בסדר, שכמעט תמיד א× ח× ו בסוף עושים את זה רע. הסרט "שיפור ביצועים: ביקורת" מדבר על מה שמותר ואסור לעשות ולהגיד, כשמישהו אחר עושה טעות בכוו× ה או לא בכוו× ה או עושה משהו לא בסדר.
סרטי הדרכה רלוו× טיים:
מ× היגות
פיתוח מ× הלים – × יהול אפקטיבי
× יהול זמן
איכ, מתי ואיפה עושים את זה כמו שצריכ?
יש× ן כמובן סיבות פורמאליות בהן × יתן לדון בהת× הגות לקויה של א× שים, למשל ראיו× ות משמעת והערכה, אבל רק טעויות מעטות יכולות לחכות זמן רב כל ככ ואין צורכ שזה יקרה. אסור שראיו× ות הערכה יהיו הפעם הראשו× ה בה המרואיין יגלה שעשה משהו לא בסדר. כמעט כל העברות הביקורת צריכות להיות "טיפול שוטף", ולא "טיפול עשרת אלפים" וזה חייב להיעשות כי כולם עושים טעויות. הרעיון הוא לא לתת לאף אחד להמשיכ את אותה טעות. אז איכ עושים את זה? מה אומרים? ואפילו יותר חשוב, איכ אומרים?
כול× ו יודעים שאם עושים את זה לא טוב, זה עלול להחמיר את המצב, אולי אפילו בהרבה. למרבה המזל אין צורכ להמציא את הגישה. הגלגל הומצא כבר, קיימת טכ× יקה, קיימים כישורים.
7 הכללים של העברת ביקורת:
כלל 1 – לעשות זאת מהר, פ× ים אל פ× ים ובפרטיות
חשוב להגיב במהירות לעבודה לא תקי× ה. אם מ× הל לא מגיב מיד, העובד עלול לחשוב שהטעות והטיפול בה אי× ם חשובים. לכן לא מומלץ לחכות להערכה התקופתית, אלא להע× יק טיפול שוטף לטעויות ולהת× הגויות לקויות.
כלל חשוב × וסף: לעולם אין ל× זוף בא× שים ב× וכחות אחרים, במיוחד לא בפ× י עמיתים זוטרים. זה מאוד משפיל ומתאים להת× הגות רוד× ית.
כלל 2 – להסכים על העובדות
אל למ× הל לה× יח שהוא יודע את העובדות ובודאי שלא להטיח האשמות בעובד. חשוב להגיע להסכמה לגבי העובדות, ככ ש× יכם יודעים על מה אתם מדברים ו× מ× עים מאי הב× ות ותסכולים.
כלל 3 – לשאול שאלות ולהקשיב לתשובות
חשוב לתת לעובד הזדמ× ות להסביר מה קרה ומדוע. בדרכ זו × יתן להבין מה אפשר לשפר.
כלל 4 – למתוח ביקורת על הפעולה, לא על האדם
לעולם אין לבקר א× שים, תכו× ות אופי וכדומה. זה לא בו× ה. יש להתמקד בהת× הגות או בפעולה של העובד.
כלל 5 – להסביר למה זה חשוב
עובד שמבין את החשיבות של מעשיו יהיה מחויב יותר ובעל מוטיבציה גבוהה יותר. משפטים כמו "זה חשוב כי ככה א× י אומר" או "כי זה ה× והל" לא ישיגו את המטרה לשפר.
כלל 6 – להסכים על הפתרון
חשוב להגיע להסכמה ולא להכתיב את הפתרון. פעמים רבות העובד יודע טוב יותר מהו הפתרון היעיל ביותר ולכן כדאי לתת לו להציעו בעצמו.
כלל 7 – לסיים עם מחמאה
כדי לעורר אצל העובד מוטיבציה להשתפר, יש לשים לב שהוא לא ייצא מהשיחה מדוכדכ, מתוח או עם ביטחון עצמי ירוד, לכן חשוב לסיים במחמאה. שהעובד ירגיש שסומכים עליו.
מ× הלים רבים מעדיפים להימ× ע מהעברת ביקורת בתירוצים שו× ים ומגוו× ים: "א× י לא רוצה להיכ× ס להטפות"; "אם אין לכ משהו × חמד לומר, אל תאמר בכלל"; "א× י לא רוצה להרגיז אותו"; "מ× הל צריכ להפגין טאקט והתחשבות" וכיו"ב.
אלא שאם מ× הל ייכ× ע לפחד שלו ויימ× ע מהעברת ביקורת הוא גם ימ× ע מהעובד שלו הזדמ× ות לשפר וייתקל שוב באותן בעיות גם בעתיד.
כדי לבדוק עצמו, על המ× הל לשאול עצמו בתום שיחת ביקורת, האם העובד יודע מה עשה לא בסדר? האם הוא הסכים שזה היה באשמתו? והאם הוא יודע מה לעשות בעתיד? וכאמור, כדי שהשיחה ת× יע את העובד להשתפר, חשוב שהעובד ייצא ממ× ה בהרגשה טובה ולא כעוס, מלא טי× ה וחסר מוטיבציה.
סרטים ב× ושאים × וספים:
שפת גוף, הטרדה מי× ית, בטיחות בעבודה, פיתוח הדרכה
ועוד.
אודות נ ורית נ חום
נ ורית נ חום היא יועצת סרטי הדרכה ומנ הלת שיווק בחברת מולטידע. החברה מפעילה ספריה מקצועית ועדכנ ית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון: • פיתוח הדרכה, פיתוח מנ הלים, נ יהול זמן, נ יהול אפקטיבי, הטרדה מינ ית, בטיחות בעבודה ועוד. • מפגשים וסדנ אות לרענ ון נ הלים. • לימוד ושינ ון מיומנ ויות. • מיקוד ישיבות ומפגשי עובדים. • כנ סים ואירועים. 09-9585907 multyeda@inter.net.il www.multiyeda.co.il ת.ד. 40 קיבוץ שפיים
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה